Chodnik poległ

W zeszłym roku zakończyła się budowa chodnika wzdłuż ulicy Długiej. Pisałem o tym wpisem Nowe na ulicy Długiej. Chodnik ten jest między innymi częścią drogi do i ze szkoły dla sporej grupy dzieci, ale też i inni chętnie z niego korzystają. Po niecałym roku od zakończenia budowy został poważnie uszkodzony przez ciężki sprzęt pracujący przy budowie kanalizacji i samochody omijające wykopy. Nawierzchnia jest powgniatana, część krawężników zmieniło swoje położenie zarówno w poziomie, jak i pionie. Praktycznie cały chodnik kwalifikuje się do przełożenia. Projektant nie przewidział tak wielkiego obciążenia chodnika. Brak wyobraźni, czy miejsca do wyznaczenia objazdu?

Chodnik ul. Długa w Wielgowie - wielgowo.pl Chodnik ul. Długa w Wielgowie - wielgowo.pl Chodnik ul. Długa w Wielgowie - wielgowo.pl Chodnik ul. Długa w Wielgowie - wielgowo.pl Chodnik ul. Długa w Wielgowie - wielgowo.pl Chodnik ul. Długa w Wielgowie - wielgowo.pl Chodnik ul. Długa w Wielgowie - wielgowo.pl Chodnik ul. Długa w Wielgowie - wielgowo.pl 2015-11-21_9

Komentarzy: 11 do Chodnik poległ

  1. B napisał(a):

    z tego co słyszałam to pracownicy celowo „dołożyli” asfaltu by chodnik zrównał się i na czas remontu auta mogły omijać budowę a sam chodnik ma być po skończonej pracy poprawiony

  2. Pawel napisał(a):

    Brak wyobraźni, ale decydentów w ZDiTM. Wiedząc, że będą prowadzone prace na ul. Długiej, zdecydowano się położyć chodnik. Podobnie było z utwardzeniem części ulicy, która w tym rejonie osiedla była jedyną nieutwardzoną jezdnią. Można było poczekać rok, a tak to zrywano świeżutką nawierzchnię. Na ul. Gościniec asfalt był teraz zrywany już trzeci raz, bo rok temu ta sama firma kładła wodociąg. Brawo.

    Ps. chodnik poległ już wcześniej. Jak było jedno z zebrań rodziców w szkole, to kilka samochodów zaparkowało przy płocie za drugim ogranicznikiem. Nawet jeden z krawężników jest mocno przesunięty.

  3. rwpb napisał(a):

    Chodnik będzie naprawiony, tylko że za pieniądze przeznaczone na naprawę można by było doprowadzić kanalizację do jednej, czy dwóch posesji więcej. Ale to jest tylko takie moje zdanie, rządzący wszak wiedzą lepiej…

  4. Teresa Szczepańska napisał(a):

    Firma MUSING Sp.z o.o. wykonująca kanalizację jest zobowiązana doprowadzić chodniki i jezdnie do stanu jaki zastali kiedy wchodzili na budowę. ZDiTM z pewnością tego dopilnuje.
    Roboty wciąż trwają dlatego dajmy wykonawcom spokojnie pracować. Jak skończą inwestycję wtedy naprawią to co zepsuli.
    Niestety tak to działa :-(

  5. Marcin napisał(a):

    Akurat na ul. Długiej tak wydzielonego chodnika mogłoby nie być w ogóle. Tam powinna być „strefa zamieszkania”. Z jednej strony szkoła, z drugiej sklepik, dalej domki i przejście(!) przez tory. W obecnej sytuacji obowiązują tu normalne zasady ruchu drogowego a przejście dla pieszych jest jedno: przy skrzyżowaniu z ul. Bałtycką. Jeśli samochód potrąci na jezdni pieszego poza przejściem będzie to wina pieszego. Absurd. Prawda? W strefie zamieszkania to pieszy ma pierwszeństwo a dopuszczalna prędkość to 20km/h. Dlatego większość dróg w Wielgowie można oznaczyć „strefą zamieszkania”. Wspomniał o tym również Prezydent na spotkaniu.
    Jedynie ulice z komunikacją miejską czyli Bałtycka i Bryczkowskiego pewnie muszą pozostać w obecnym kształcie ale skuteczne ograniczenie na nich prędkości jest koniecznością. Same znaki nie działają i dopuszczalną 40km/h wszyscy przekraczają, a najbardziej dostawczaki, kurierzy i autobusy, które nadrabiają opóźnienia z „miasta” nie raz pędzą chyba 70km/h. Również rodzice, którzy dowożą swoje dzieci samochodem, obowiązkowo się spieszą. Pieszego (i rowerzystę) na wąskim chodniku zdmuchują w ogrodzenie albo ochlapują gdy jest mokro.
    Wielgowo nie musi powielać błędów nadmiernie uprzywilejowanej motoryzacji i mogłoby podążać za wzorem dobrze urządzonych miasteczek holenderskich albo duńskich gdzie rowerzyści nie boją się jeździć po drogach a piesi czują się bezpieczniej.

    Propozycje do zastosowania na Bałtyckiej:
    http://www.streetfilms.org/raised-crosswalk
    http://www.streetfilms.org/chicane-animated-traffic-calming

    W linku prezentacja, która Wielgowa w całości nie dotyczy ale obrazuje błędy i kierunek działań:
    http://dailybike.org/palio/html.wmedia?_Instance=dailybike&_Connector=palio&_ID=215&_CheckSum=-628273690

    P.S.
    Proszą admina o wstawienie do mojego komentu obrazka:

  6. B napisał(a):

    a tak jak już czepiamy się również Bałtyckiej….czy nie da rady zrobić porządku z autami które wzdłuż Bałtyckiej sobie parkują blokując przy tym ruch? Człowiek musi slalomem jeździć bo z jednej i drugiej strony poustawiane auta. Autobus też ma często nie lada wyzwanie

    • Marcin napisał(a):

      Bardzo dobrze, że tak parkują. Działają tak jak tzw. szykany. Właśnie takie szykany trzeba tam zastosować na stałe, inaczej kierowcy nigdy nie będą przestrzegać 40km/h. A co ich obchodzą piesi. Jak pędzi taki samochód ciężarowy albo autobus to mam wrażenie, że mnie uderzy lusterkiem.

  7. Teresa Szczepańska napisał(a):

    Panie Marcinie, Rada Osiedla występowała z propozycją objęcia naszych osiedli jako Strefę Zamieszkania. Niestety nie spotkało się to z akceptacją urzędników. Mieli wiele przeciwskazań. Nie poddajemy się jednak i w najbliższym czasie spotkamy się z przedstawicielami Policji, Zakładu Dróg i Transportu Miejskiego oraz Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, których zaprosiliśmy do Wielgowa w celu omówienia między innymi i tego problemu. O końcowych ustaleniach oczywiście poinformujemy naszych mieszkańców. Pozdrawiam.

  8. Karolina napisał(a):

    Witam,
    Gratuluję osobie dzięki której powstał chodnik przy ulicy Długiej , którym dzięki z okolicznych domów mogą bezpiecznie dotrzeć do szkoły. Niestety dzieci ze Sławociesza nie mają juz tyle szczęścia i niestety na codzień pokonują bardzo niebezpieczną drogę ulicą.
    Szanowna Rado Osiedla czy jest szansa na chodniki na Slawocieszu? Przecież tam tez mieszkają i chodzą ludzie którzy na codzień muszą korzystać z drogi przeznaczonej dla pojazdów a nie dla człowieka.

  9. Marcin napisał(a):

    Docelowo takie drogi jak ul. Długa lepiej jest urządzać w innym kształcie, nie jak tradycyjna jezdnia i chodnik, bo to tylko rozzuchwala kierowców i usypia ich uwagę, ale bardziej jak deptak, z inną nawierzchnią i elementami spowalniającymi ruch. (Obecne progi zwalniające są głośne i nieprzyjemne w jeździe dla kierowców, lepsze są sinusoidalne, ale wymagają wbudowania w nawierzchnię).
    Tu o progach sinusoidalnych:
    http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,we-wroclawiu-powstaly-pierwsze-progi-sinusoidalne-rowerzysci-sie-ciesza,wia5-3266-22237.html

    A tutaj przykład przebudowy ulicy bardzo adekwatny do Wielgowa:
    http://d-nm.ppstatic.pl/k/r//71/95/54747163af43d_o.jpg?1420066800

    Jeszcze jedna strona, która obszernie opisuje problematykę tworzenia stref zamieszkania. Gorąco polecam ją naszym Radnym. W przyszłości, po położeniu kanalizacji będzie okazja by nadać ulicom naszego osiedla nowe oblicze.
    http://www.strefazamieszkania.org/

Top