Co na budowie Węzła Tczewska?

Plan drogi dojazdowej do Trzebusza i DunikowaPo wielu latach starań i pokonaniu wszelkiego rodzaju trudności droga dojazdowa do Strefy Przemysłowej Dunikowo i Trzebusza nabiera realnego kształtu. W marcu 2013 roku zostały wycięte drzewa rosnące na terenie inwestycji, obecnie po wykarczowaniu korzeni tworzony jest nasyp pod przyszłą drogę. Budowany jest wiadukt nad torami kolejowymi linii Szczecin-Świnoujście w okolicy ulicy Zdrowej oraz rondo w ciągu ulicy Goleniowskiej. Pierwszy etap inwestycji realizowanej w ramach projektu „Doprowadzenie niezbędnej infrastruktury technicznej do stref inwestycyjnych Trzebusza i Dunikowa przeznaczonych pod funkcje przemysłowo – składowe” ma być zakończony w czerwcu 2014 roku. Planowana wartość inwestycji to około 74 miliony złotych, z czego 30 milionów to dopłaty unijne. Inwestycję realizuje firma Müsing Sp. z o.o., wiadukty są budowane przez Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mostar Sp.z o.o.
Po zakończeniu tego etapu zmieni się dotychczasowy układ komunikacyjny. Połączenie ulicy Goleniowskiej z drogą ekspresową S3 do Świnoujścia przestanie istnieć, co znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa. Poprawią się też warunki dojazdu do Dąbia, Kniewa i Wielgowa. W kolejnych etapach modernizacji A6 na odcinku Chełszcząca – Węzeł Rzęśnica zostanie zlikwidowane połączenie przedłużenia ulicy Borowej z A6.

W galerii zdjęć parę fotek

Komentarzy: 5 do Co na budowie Węzła Tczewska?

  1. Pawel napisał(a):

    O ile mieszkańcy ul. Borowej i Bryczkowskiego odetchną za jakiś czas z ulgą, o tyle dla innych likwidacja przedłużenia Borowej z A6 będzie stosunkowo niewygodnym rozwiązaniem. Jest to bowiem (przynajmniej dla „naszego” rejonu) najkrótsza droga, by dostać się w kierunku Chociwla czy Świnoujścia. Po wybudowaniu węzła Tczewska będziemy mieli za każdym razem w plecy kilka km.

    Tak swoją drogą ciekaw jestem, jak będzie wyglądać organizacja ruchu podczas budowy. Czy to prawda, że stary wiadukt będzie zburzony? Jeżeli tak, to będzie to raczej kolejne marnotrawstwo. Zresztą poruszany był już tutaj w komentarzach we wcześniejszym wątku problem ignorancji ze strony urzędników na zaproponowaną im względnie ciekawszą alternatywę dla węzła z możliwością jego wybudowania nieco dalej od obecnego punktu.

    Sama inwestycja pożyteczna, szkoda tylko tak dużej liczby ściętych drzew. Według mnie przedłużenie ul. Borowej powinno pozostać, ale tylko dla samochodów osobowych.

  2. Roman napisał(a):

    Nie zgadzam się z Pawłem. Choć dla mnie też wygodniejsze jest połączenie z ul. Borowej, to pamiętać należy, że:
    1. do tego odcinka drogi nikt nie chce się przyznać, co skutkuje jej fatalnym stanem technicznym;
    2. ruch ciągników siodłowych z naczepami, które korzystają właśnie z tego dojazdu przez Wielgowo, zostanie znacznie zredukowany;
    3. wycinka drzew to normalna gospodarka leśna, a poszerzenie ul. Kniewskiej wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na odcinku pomiędzy Dąbiem a Wielgowem, gdzie wypadków nie brakuje.

    Pozdrawiam
    Roman

  3. rwpb napisał(a):

    Przebudowę/modernizację ulicy Tczewskiej nie można rozpatrywać jako samą w sobie. Trzeba patrzeć na tę budowę łącznie z projektowaną obwodnicą Dąbia, czyli przyszłą ulicą Nowoprzestrzenną. Jak pisałem wyżej ulica Tczewska ma przejąć ruch samochodowy z ulicy Goleniowskiej w stronę autostrady. W ten sposób stanie się niejako częścią obwodnicy Dąbia. Po modernizacji S3 na odcinku Chełszcząca – Węzeł Rzęśnica połączenie przedłużenia Borowej z S3 nie będzie miało racji bytu. Musiało by to być połączenie bezkolizyjne, co nawet przy dwukrotnie większym ruchu niż obecnie jest nieopłacalne. S3 prawdopodobnie zamieni się w A6. Poza tym uważam, że wyjazd na zakręcie przy ograniczonej widoczności – drzewa – od samego początku był nieporozumieniem.

  4. arek napisał(a):

    Szczególnie, że ta droga należy już do Goleniowa, który nie kwapi się do remontu, a jej stan jest z roku na rok coraz gorszy.

    Trzeba mieć tylko nadzieję, że dojdzie do zmiany na stanowisku prezydenta i zamiast nikomu niepotrzebnych basenów powstanie ciąg dalszy nowoprzestrzennej, bo w tej formie jak teraz ona niewiele da (dąbie jest i będzie jeszcze bardziej zapchane).

  5. Pawel napisał(a):

    Czy po wybudowaniu węzła wyremontują także samą Tczewską? Jest w fatalnym stanie.

Top